Növekedési stratégia kidolgozása
A marketing-audit során feltárt stratégia könnyítő és -nehezítő körülmények figyelembevételével kijelöljük a szervezet számára a potenciális növekedési lehetőségeket (termék-piac viszonylatban). Mindez, természetesen az Ön cégének egyedi helyzetét figyelembe véve, magába foglalja például a piacválasztást, a megkülönböztető előnyt, valamint az egyes marketing-mix és kereskedelmi stratégiákat is.
TERMÉKSTRATÉGIA KONCEPCIÓ
A piacvezérelt marketing termékfelfogása azt hangsúlyozza, hogy a terméket a vevő, a fogyasztó vagy a felhasználó szemszögéből kell vizsgálni. Bármennyire is természetesnek hangzik ez a követelmény, a gyakorlat azt bizonyítja, hogy a termelők számára a termék - tulajdonképpen érthető módon - anyagok, alkatrészek, munkafolyamatok, technológiák, műszaki paraméterek, csomagolóanyagok stb. összességét jelenti. Fontos, hogy megértsük, a vevő mely szükségleteire jelent megoldást a termékünk (szolgáltatásunk), hisz a stratégiának is ezekre a tényezőkre kell épülniük.
ÁRSTRATÉGIA KONCEPCIÓ
A meglévő és potenciális ügyfelek döntését nagymértékben befolyásolja a termékek, szolgáltatások árazása, sőt, akadnak olyan társadalmak, mint például a miénk is, amelyben talán az egyik legfontosabb tényező, amely alapján megszületik a végleges vásárlási döntés. Ennek tükrében fontos egyrészt megvizsgálni fogyasztói oldalról például azt, hogy milyen árelfogadással rendelkeznek ügyfeleink, vagy milyen minőségre asszociálnak a termékeink, szolgáltatásaink végső árából, másrészt pedig vállalati oldalról tisztában kell lennünk a termék, szolgáltatás előállításához és értékesítéséhez kötődő költségek ismeretével is. Mindez meghatározza és befolyásolja a sikeres árstratégia kialakítását.
Módszereink
BCG mátrix
Ansoff mátrix
Portfolio elemzés
Kérdésed van?
Vedd fel velünk a kapcsolatot !
Küldj nekünk üzenetet és mi egy munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot.